📞

איזיטופ שירותי איכות הסביבה

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם





    חידוש היתר רעלים

    שימוש בחומרים רעילים ללא היתר מהווה עבירה חמורה. המשרד להגנת הסביבה מקדיש משאבים רבים לאכיפה בנושא קריטי זה, ודורש ענישה קשה גם במקרים שבהם העסק קיבל היתר אולם התוקף שלו פג. חידוש היתר רעלים הוא תהליך מורכב, ועל כן מומלץ להיערך בהתאם ולהתניע אותו כ-4-5 חודשים לפני מועד פקיעת ההיתר הקיים. 

    איך מגישים בקשה לחידוש ההיתר?

    באופן עקרוני יש שתי דרכים להגיש למשרד להגנת הסביבה בקשה להיתר רעלים. דרך אחת היא פנייה מקוונת והדרך השנייה היא הגשה באופן ידני. ברוב המקרים הדרך הנכונה היא הראשונה. בקשה ידנית מוגשת רק במקרים שבהם זוהי הפעם הראשונה שהעסק פונה על-מנת לקבל היתר, או כשיש צורך בעדכון היתר קיים – למשל שינוי שמות האחראים על הרעלים בעסק, הוספת רעלים לטבלה וכו'. 

    במקרים שבהם השירות המבוקש הוא חידוש היתר רעלים ללא שינויים, המשרד להגנת הסביבה שולח אל העסק שובר מקוון שבאמצעותו משולמת האגרה. עסק שלא קיבל שובר שכזה נדרש לפנות אל המחוז הרלוונטי במשרד.

    תוקף היתר רעלים

    לאחר חידוש היתר רעלים רשאי העסק להשתמש בכל החומרים המפורטים בהיתר לפרק זמן של שנה, שנתיים או שלוש. התוקף נקבע על סמך מידת הסיכון של הפעילות לסביבה ולציבור. רמת סיכון גבוהה מאפשרת קבלת היתר לשנה בלבד, רמת סיכון בינונית – שנתיים, וברמת סיכון נמוכה ההיתר הוא לשלוש שנים. 

    גם עלות הגשת הבקשה עולה ככל שסיווג הסיכון גבוה יותר. עבור חידוש היתר לשנה אחת התשלום הנדרש הוא כ-5,300 ש"ח, חידוש לשנתיים עולה כ-4,300 ש"ח והאגרה עבור חידוש לשנה היא כ-2,200 ש"ח. בכל מקרה הסכומים מתעדכנים בהתאם לעליית המדד אחת לשנה, בחודש יולי.

    חידוש היתר רעלים

    הקריטריונים לאישור בקשת חידוש היתר רעלים

    כשבוחנים בקשת חידוש היתר רעלים איכות הסביבה היא כמובן השיקול העיקרי. על-מנת למנוע פגיעה בסביבה ובציבור נבחנים אופן האחסון של החומרים שעלולים להזיק, השילוט שנועד להבטיח זיהוי מהיר, ההיערכות לקראת מצבי חירום, הטיפול בפסולת של החומרים המסוכנים ועוד. כמו כן ישנם תנאים ספציפיים לענפים ספציפיים ובהם בתי דפוס, בתי חולים, מעבדות ומכבסות.

    כל היתר כולל תנאים מפורטים ואי עמידה בהם עלולה להוביל לשלילת ההיתר. כך למשל חובה למנוע חדירת חומרים מסוכנים לקרקע וגם לשפכים, וכן למנוע את פליטתם לאוויר. חובה נוספת היא ניהול פנקס מסודר שבו נרשמת כל קנייה או מכירה של חומרים מסוכנים.

    איך להבטיח את חידוש ההיתר ללא עיכובים מיותרים?

    באופן עקרוני כל עסק רשאי לבצע בעצמו את התהליך של חידוש היתר רעלים ממוחשב. יחד עם זאת מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בעלי בקיאות ספציפית, היכרות מעמיקה עם כל התנאים העדכניים של המשרד להגנת הסביבה ועם כל החומרים המוגדרים כמסוכנים ויכולת למפות את הצרכים הספציפיים בכל עסק. חידוש היתרי רעלים הוא אחד מתחומי המומחיות של איזיטופ, וכמו כל שירות הוא ניתן באחריות רבה ומתוך מחויבות מוחלטת הן ללקוח והן לסביבה.

    שירות איכות הסביבה © כל הזכויות שמורות לאיזיטופ

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
    לפתיחת הצט לחצו כאן
    צריכים עזרה?
    איזיטופ- פתרונות טכנולוגים לאיכות הסביבה
    היי,
    מומחה איכות הסביבה זמין בצט לכל שאלה