איזיטופ שירותי איכות הסביבה

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם





    טיפול בבוצה

    שאיבה, שינוע ומיצוק בוצות בטכנולוגיות מתקדמות וידידותיות לסביבה.

    טיהור בוצה

    הבוצה היא חומר אורגני מוצק הנוצר כחלק בלתי נפרד מתהליך טיהור השפכים, מקורה במוצקים השוקעים באגני הטיפול בשפכים ובמיקרואורגניזמים שפירקו את החומר האורגני שבשפכים.

    • חברת איזיטופ נותנת שירותים בתחום הטיפול בשפכים ובוצות.
    • שינוע בוצות מכל חלקי הארץ לטיפול ביולוגי.
    • שאיבת בוצות ע”י רובוט.
    • מיצוק בוצות בטכנולוגיות מתקדמות.
    • טיפול בבוצות באמצעות טכנולוגיות ידידותיות לסביבה.

    סקר קרקע ודיגום בוצה בשטחי קיבוץ דליה

    טיפול בבוצה – בתי זיקוק

    פרויקט הלנד-פארם בבתי הזיקוק חיפה החל לפני מספר שנים בתוך שטח ייעודי שניבנה בשיתוף פעולה עם אנשי הטכניון בחיפה. לפני מספר שנים בשלב מסוים, הופסק הטיפול הביולוגי בבוצות הדלקים. ב-03/2013 זכתה חברת ‘איזיטופ’ בפינויי כל שטחי הלנד-פארם של בוצות בז”ן חיפה ובליווי המשרד להגנת הסביבה נחפרו אלפי טונות של בוצה והובלו למתקני הטיפול באתר אפעה במישור רותם בנגב המזרחי.

    טיהור שפכים

    שפכים הם שם כולל למים משומשים, מזוהמים, שעברו שימוש אחד או יותר. השפכים מכילים מוצקים, מומסים וחומרים מרחפים.

    התהליך של טיהור שפכים הוא תהליך טבעי, המוצקים שוקעים, ומתפתחים בהם חיידקים המפקרים את החומר האורגני, התהליך הטבעי הינו תהליך ממושך המלווה בריח רע עקב שחרור גזים. הטיפול המסודר בשפכים נועד לזרז את תהליך הטיהור הטבעי ללא יצירת מטרדי ריח.


    בוצה תעשייתיתבוצותניקוי קרקע מזוהמת

    מידע נוסף בנושא

    ייצור דשן באמצעות הבוצה

    ניתן לעשות שימוש בבוצה גם לצורך ייצור דשן- הבוצה מכילה כמות גבוהה של נוטריינטים שהם למעשה חומרי מזון בסיסיים אך אי אפשר להשתמש בבוצה כמו שהיא מכמה סיבות:

    • מקורה של הבוצה בשפכים ועל כן היא עשויה להכיל חומרים גורמי מחלות.
    • בתהליכים שונים שהבוצה עוברת באופן טבעי ללא עיבוד נפלטים חומרים שונים שעשויים לחנוק את השורשים של הצמחים ולכן להזיק להם.

    מעוניינים לבצע שימוש מחודש נכון ואיכותי בבוצה? פנו אל חברת איזיטופ פתרונות אקולוגיים ותקבלו שירות מקצועי מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, כמו גם פתרונות יצירתיים ושירות מעולה.

    בוצה – המזהמים שבתוכה

    האמת היא שכמות המזהמים הנמצאים בתוך הבוצה היא למעשה פונקציה של האיכות של מי השפכים הנכסים אל המכון לטיהור השפכים, כמו גם סוג המכון וסוג הטיפול המוצע בבוצה לאחר ייצורה. את צורת הטיפול קובעים לרוב בהתחשב במטרה של הבוצה אשר לשמה מבצעים את הטיהור- הטיפול בבוצה לחקלאות בתור דשן ובתעשייה לצורך שימוש בה כמקור אנרגיה למשל הם שונים בתכלית. רבים אינם יודעים כי אפשר לעשות בבוצה שימושים שונים וחשובים מאוד לתעשייה, כגון שימוש בה כמקור אנרגיה. אפשר לייצר גז מתאן באמצעות בוצה בתהליך מסוים אשר עשוי להיות על ידי פירוק בלחץ חום (שריפה) או לחילופין תסיסה אנארובית. הגז יסייע להנעה של טורבינות ושל מנועי בעירה פנימיים, כמו גם הנעה של תאי דלק. מדובר בתהליכים מורכבים הדורשים ידע מקצועי וטיפול של אנשי מקצוע מומחים כדי שהתפוקה בסופו של דבר אכן תהיה יעילה ותועיל לסביבה.

    בוצה

    בוצה היא החומר האורגני המוצק שנוצר במהלך תהליך טיהור שפכים, והמקור שלה נמצא במוצקים השונים ששוקעים באגני הטיפול הראשוניים לאחר פירוק החומר האורגני הנמצא בשפכים ובביוב. הבוצה נחשבת לרוב כפסולת וכמטרד, אך היא גם יכולה להפוך למשאב וחומר גלם יקר בענפים מסוימים בתעשייה- אפשר למשל לעשות בה שימוש כחומרי דשן בחקלאות, לאחר שהבוצה עוברת כמובן את ההכנה ואת הטיפול המתאים. יש גם חלופות שונות לטיפול בבוצה כמו שריפה או הטמנה בקרקע.

    שירות איכות הסביבה © כל הזכויות שמורות לאיזיטופ

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
    לפתיחת הצט לחצו כאן
    צריכים עזרה?
    איזיטופ- פתרונות טכנולוגים לאיכות הסביבה
    היי,
    מומחה איכות הסביבה זמין בצט לכל שאלה
    Call Now Button